Voor Facebook-advertenties, de gemiddelde CTR is 0.9% Je Facebook advertenties zullen je heel veel gekost hebben tenzij je je click-through rate verbeterd. Optimaliseer je Facebook Ads CTR
Een van de meest voorkomende vragen die veel klanten mij stellen is, wat is een goede click-through-rate voor Facebook advertenties?
CTR betekent click-through-rate, oftewel het percentage mensen dat op een specifieke Facebook post klikt. Click-through rate moet niet worden verward met link klik of klik, die ook rekening houdt met iemand die klikt op de Like, Share of Comment sectie van uw advertentie. Het wordt vaak gebruikt om de effectiviteit van betaalde zoek-, display- en e-mailmarketingcampagnes te meten en kan de prestaties van een advertentietekst, onderwerpregel, meta-titel en meta-beschrijving aangeven.
Een van de snelste manieren om de click-te verbeteren, conversies te verhogen en uiteindelijk meer verkoop te genereren. Vergelijk uw CTR met het gemiddelde in uw branche om erachter te komen of u goed bezig bent met betaalde zoek- en displayadvertenties, met SEO, of met uw e-mailmarketingcampagnes.
Hoe bereken je het op Facebook?
Het is aangetoond dat de verhouding van hoeveel mensen hebben geklikt ten opzichte van het aantal keren dat een advertentie is getoond (dat wil zeggen impressies) heel eenvoudig wordt berekend door CTR. Hier is de formule:
Click-doorklikratio is een metriek die wordt gebruikt om de relevantie van je advertenties te bepalen. Door uw creatives en targeting te optimaliseren, kunt u de doorklikratio verhogen, waardoor uw kosten per actie uiteindelijk zullen dalen.
Wanneer we met e-mail werken, gebruiken we geen impressies, maar het aantal afgeleverde berichten. De rest van de berekening van CTR blijft hetzelfde.
voorbeeld, als uw advertentiecampagnes 1000 impressies en 23 click-throughs bevatten, ziet uw formule er als volgt uit:
CTR = 23 / 1000 x 100 = 2,3%
Hoe meer mensen op de links van de e-mail klikken, hoe succesvoller de e-mail wordt genoemd.
Wanneer ik zeg 2% account CTR, zal er een mogelijkheid zijn van individuele campagnes met een betere CTR en slechter. Bijvoorbeeld, de CTR in uw branded en shopping campagnes kan hoger zijn dan 2%, terwijl andere lager kunnen zijn dan dit percentage. En het hebben van een hoge CTR betekent niet altijd een goede campagne. Dit kan een indicatie zijn dat je account de kans verkleint dat mensen geld uitgeven door te adverteren, wat betekent dat je klant minder geïnteresseerd is in producten of diensten.
Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde CTR op Facebook Ads onder de 1% ligt, wat laat zien dat er veel ruimte is voor verbetering.
Wanneer een individu een e-mail opent, doen ze dat vanwege twee primaire factoren.
1) Ze herkenden de ontvanger
2) De onderwerpregel van de e-mail reeled hen in; en zeer waarschijnlijk beide.
Gemiddelde click-through rates variëren afhankelijk van uw branche. De hoogste gemiddelde CTR in juridische diensten is 1,61%, terwijl de laagste in werkgelegenheid en job training is 0,46%. Bij het optimaliseren van advertenties die u nodig hebt om te voldoen aan de industrie standaard en hoe uw metrieken overeenkomen. U kunt onder dat gemiddelde .9%, maar het is niet noodzakelijk een teken van slechte prestaties in de plaats waar u adverteert. Toch, ongeacht waar uw CTR is op dit moment, als je kunt het aantal te verhogen voor meer besparingen en betrokkenheid voor al uw AdWords en andere CC’s
Aan de ene kant, CTR is een nutteloze metric. We richten ons erop omdat dat is wat Facebook ons geeft. De juiste metriek om ons op te richten voor elke reclamecampagne (of e-mail- of social media-campagne, wat dat betreft) is de levenslange ROI. Je kunt dat getal ook niet zien in Facebook of Google Analytics. Ik heb dat getal uit een derde partij rapportage tool genaamd Rogue Report.
CTR kan worden verhoogd door het verbeteren van de prestaties van elementen. Hier zijn enkele tips om de click-through rate te verhogen
Verhoog de kwaliteitsscore
De kwaliteitsscore is misschien wel de belangrijkste PPC-metriek, omdat een score van hoge kwaliteit resulteert in een betere scorerangschikking, die een directe invloed heeft op CPC, advertentiepositie en impressieaandeel. Bij Hiredigitalexpert, hebben we uitgebreid onderzoek gedaan naar de kwaliteitsscore vergelijking, en we vonden dat de kwaliteitsscore algoritme is in wezen een geval van hoger dan verwachte CTR.
Hogere kwaliteitsscores of relevantie scores kunnen u helpen kosten-per-klik tarieven te besparen en u naar een meer zichtbare advertentie positie te verplaatsen.
Het verhogen van uw score kan een teken zijn dat uw advertentie het goed doet. Zonder een score bent u zich er misschien niet van bewust dat sommige van uw huidige kenmerken u eerder kwaad dan goed doen. Op de lange termijn kan het u ook tijd en geld besparen door ervoor te zorgen dat u de juiste zoekwoorden gebruikt.
Het gebruik van de juiste zoekwoorden in uw advertenties verbetert niet alleen uw ranking, maar maakt het ook zichtbaar voor potentiële klanten om de CTR te verhogen. Dit, op zijn beurt, verder verbetert uw Quality Score, zodat je meer blootstelling te krijgen tegen lagere kosten.
Optimize Your Headlines
U moet een meer klikbare titel te schrijven van iedereen die je wilt krijgen. Uw advertentie moet zijn als click-byte koppen – beter geoptimaliseerd voor uw belangrijkste zoekwoorden.
Jouw titel moet de “magneet” van je advertentie zijn. In de meeste gevallen zullen mensen de kop van de eerste advertentie lezen voordat ze verder gaan naar andere elementen.
Hier lees je hoe ik de meeste headlines schrijf …
- Onderzoek 1 primair keyword
- Creëer een headline die elementen van zowel als stills bevat
- Target een smalle leeftijdsgroep en gebruik titels gerelateerd aan die leeftijdsgroep
- Target een specifieke stad of regio en vermeld de regio in uw advertentie titel en copy
Het te lang maken van uw headline kan ervoor zorgen dat gebruikers focus en aandacht verliezen, en je zult niet missen een advertentie klik. De gemiddelde lengte voor een Facebook-advertentietitel om ctr op zijn Facebook-advertenties te verhogen is slechts vijf woorden.s:
Videoadvertenties om ctr te verbeteren
Een effectieve manier om de doorklikratio op je Facebook-advertenties te verbeteren, is door meer boeiende visuals op te nemen, zoals video’s, GIF’s of demographics. Facebook video advertising is de beste manier voor mensen om uw merk te onthouden en terug te keren naar uw site. Video is niet alleen trending op Facebook, het is een strategie die werkt te betrekken en te converteren website bezoekers, duwen naar beneden de trechter in e-mail marketing campagnes. Geen geluid is misschien bizar totdat je de tijd neemt om na te denken over hoe je video’s bekijkt op Facebook nos-geluid-video-ads.jpg
“Interne tests tonen aan dat videoadvertenties met bijschriften de videoweergavetijd met gemiddeld 12% verhogen”, meldt Facebook.
Selecteer de campagnedoelstelling “Krijg videoweergaven.”
Sommigen vonden dat videoadvertenties een geweldige prestatie leverden in termen van verkeer naar de opt-inin pagina en het omzetten van bezoekers. Facebook-gebruikers houden van inhoud die boeiend is en video’s worden als bijzonder boeiend beschouwd op Facebook en andere sociale-mediaplatforms.
In feite wordt geschat dat mobiele video in 2020 goed zal zijn voor 75% van het mobiele verkeer.
Schrijf met uw klant in gedachten
De grootste factor bij het verhogen van doorklikpercentages is advertentiecreativiteit en de kopij die u gebruikt. Hoe aantrekkelijker en relevanter uw advertentie is voor uw doelgroep, hoe groter de kans dat ze zullen klikken. Facebook is een sociaal netwerk. Mensen komen hier om te zien met hun vrienden en familie. Ze waren gewend om trouwfoto’s en video van het kind te zien. Bijna alle berichten in zijn nieuwsfeed zijn geschreven met een informele, naturalistische stem.
Een zoekopdracht op trefwoord kan heel specifiek zijn. Als iemand bijvoorbeeld zoekt op “rood tennisracket”, verwacht hij een rood tennisracket te zien, nietwaar? Ze willen niet uw homepage zien. Ze willen geen normale tennisreclame. Ze willen niet eens een lijst van tennisrackets die u verkoopt. Ze willen rood.
Een manier om in het vertelproces te komen, is door een fictief personage te creëren waarmee mensen zich kunnen inleven en relaties kunnen aangaan. Mensen zien vaak geen pijn of problemen in zichzelf als je rechtstreeks met ze praat, maar zijn van nature afgestemd om dit in anderen te zien.
Conclusie
Benader uw display-advertentiecreatie. Blijf testen tot je er een vindt die de meeste kliks oplevert. Spreek uw publiek aan wanneer u zoeknetwerkadvertenties gebruikt.
Lage doorklikpercentages geven aan dat er iets niet klopt. Of uw boodschap is niet relevant of uw advertentie te kopiëren ontbreekt, of je hebt niet gebruikt passende negatieve zoekwoorden om uw advertenties te plaatsen voor geïnteresseerde prospects. Na verloop van tijd zult u trends beginnen te zien en zien dat dingen beginnen te werken. Wanneer u kunt verhogen campagnes totdat ze winstgevend zijn. Het maken van Facebook-advertenties is niet moeilijk, zolang je een beetje nadenkt over het advertentieontwerp en de doelgroep.Als je dit doet, zul je meer doorkliks zien dan voorheen, wat kan leiden tot verkoop, omdat je ervoor hebt gezorgd dat je je richt op het juiste type publiek met de juiste soort aanbiedingen.